Anselmo Antunes Montenegro

possui graduação em Informática pela Universidade Federal Fluminense (1995), mestrado em Informática pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (1997) e doutorado em Informática pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (2003). É professor adjunto da Universidade Federal Fluminense desde 2006 e tem experiência na área de Ciência da Computação, com ênfase em Processamento Gráfico (Graphics), atuando principalmente nos seguintes temas: processamento geométrico em malhas, reconstrução e fotografia 3d, modelagem baseada em sketches, rendering não fotorealístico, segmentação de pedestres em imagens, e processamento em gpus.

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Publicações

Revista: COMPUTERS & GRAPHICS-UK
Título Anoordem crescente doi Idioma
Spatially and color consistent environment lighting estimation using deep neural networks for mixed reality 2021 10.1016/j.cag.2021.08.007 Inglês
A minimalistic approach for fast computation of geodesic distances on triangular meshes 2019 10.1016/j.cag.2019.08.014 Inglês
Curve and surface fitting by implicit polynomials: Optimum degree finding and heuristic refinement 2017 10.1016/j.cag.2017.05.002 Português
Revista: COMPUTERS & GEOSCIENCES
Título Anoordem crescente doi Idioma
A 3D sketch-based formulation to model salt bodies from seismic data 2020 10.1016/j.cageo.2020.104457 Inglês
Revista: ENGINEERING WITH COMPUTERS
Título Anoordem crescente doi Idioma
Enveloping CAD models for visualization and interaction in XR applications 2020 10.1007/s00366-020-01040-9 Inglês
Revista: Entertainment Computing
Título Anoordem crescente doi Idioma
Smart controller: Introducing a dynamic interface adapted to the gameplay 2018 10.1016/j.entcom.2018.03.001 Inglês
Revista: SBC Journal on 3D Interactive Systems
Título Anoordem crescente Idioma
Dynamic game difficulty balancing in real time using Evolutionary Fuzzy Cognitive Maps with automatic calibration 2016 Português
Revista: JOURNAL OF PARALLEL AND DISTRIBUTED COMPUTING
Título Anoordem crescente doi Idioma
Neighborhood grid: A novel data structure for fluids animation with GPU computing 2015 10.1016/j.jpdc.2014.10.009 Inglês
Revista: International Journal of Computational Fluid Dynamics (Print)
Título Anoordem crescente Idioma
A heterogeneous system based on GPU and multi-core CPU for real-time fluid and rigid body simulation 2012 Português
Revista: Integrated Computer-Aided Engineering
Título Anoordem crescente doi Idioma
Using graph cuts in GPUs for color based human skin segmentation 2011 10.3233/ICA-2011-0357 Inglês
Revista: Journal of Computational Interdisciplinary Sciences
Título Anoordem crescente Idioma
An architecture with automatic load balancing for real-time simulation and visualization systems 2010 Inglês
Revista: Procedia Computer Science
Título Anoordem crescente doi Idioma
An adaptive graph for volumetric mesh visualization 2010 Inglês
A probabilistic cellular automata model for highway traffic simulation 2010 10.1016/j.procs.2010.04.037 Inglês
Revista: Computers in Entertainment : CIE
Título Anoordem crescente doi Idioma
A bidimensional data structure and spatial optimization for supermassive crowd simulation on GPU 2009 10.1145/1658866.1658879 Inglês
Smart composition of game objects using dependency injection 2009 10.1145/1658866.1658872 Inglês
Neuronal editor agent for scene cutting in game cinematography 2009 10.1145/1658866.1658876 Inglês
An adaptative game loop architecture with automatic distribution of tasks between CPU and GPU 2009 10.1145/1658866.1658869 Inglês
A game loop architecture for the GPU used as a math coprocessor in real-time applications 2008 10.1145/1394021.1394035 Inglês
Revista: Journal of Mathematical Imaging and Vision
Título Anoordem crescente doi Idioma
Reconstruction of 3D Object Meshes from Silhouette Images 2007 10.1007/s10851-007-0040-7 Inglês