Andressa Cristina Molinari

Andressa Molinari is a PhD from Londrina State University (UEL, Brazil) in the area of Education, and was a visiting research scholar at The University of Georgia, in the Department of Language and Literacy Education. Andressa is also the editor of the Scholar Speak out (SSo) from the Journal of Literacy and Language Education-JoLLe (UGA). She was an assistant professor at UEL (2013-2021), working at the Language department and is an English teacher in the public educational system in the city of Londrina. She is currently a professor at Niterói Federal University (UFF). Her research interests include English Language teacher development, language policies, and having as a principle the preparation for democratic citizenship as an integral part of a critical agenda for teacher training, adopts the deliberative pedagogy, in order to explore the potential of English language classes to train teachers from the perspective of citizenship education. Her current research focus is on the Internationalization of higher education and English Language teacher development. The aim is to shed light into how public policies can influence significantly on teacher training and the enhancement of learning and teaching in higher education, in the realm of internationalization. Andressa holds a Master´s degree in Applied Linguistics, a specialization in English Language teaching education, and previously to that, an under graduation course in Early childhood education and another one in Foreign languages.

Plataforma Lattes

É da imprensa e quer entrar em contato? Fale com a Assessoria de Imprensa da UFF

Publicações

Revista: Revista e-Curriculum (PUCSP)
Título Anoordem crescente doi Idioma
MEMÃ?RIAS DE UMA MOÃ?A BEM-COMPORTADA: ANÃ?LISE DA OBRA PELO VIÃ?S DA TEORIA HISTÃ?RICO-CULTURAL 2020 10.23925/1809-3876.2020v18i1p430-452 Português
Revista: Revista do NUPEM
Título Anoordem crescente doi Idioma
Formação de professores de línguas em contexto de internacionalização 2020 10.33871/nupem.2020.12.26.62-80 Português
Revista: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
Título Anoordem crescente doi Idioma
Pedagogia deliberativa, linguagem e poder: emancipação e transformação social na educação pelo viés da teoria crítica 2019 10.21723/riaee.v14iesp.4.12936 Português
Revista: Revista Instituto de Políticas Públicas de Marília
Título Anoordem crescente Idioma
A Análise do conto ?A menor mulher do mundo? de clArice lispector: conteúdo e formA no mAteriAlismo diAlético 2018 Português
Revista: Creative Education
Título Anoordem crescente doi Idioma
Reasons for Reading in Infancy and the Child?s Development under the Light of Historical-Cultural Theory: A Path to Understand the Development of the Reading Ability in Childhood 2017 10.4236/ce.2017.86072 Inglês
Revista: Revista Terra & Cultura: cadernos de ensino e pesquisa
Título Anoordem crescente Idioma
TEORIA E PRÁTICA: UNIÃO SEM FRONTEIRAS ENTRE UNIVERSIDADE E EDUCAÇÃO BÁSICA PARA A PRÁTICA CIDADÃ NA PERIFERIA DE LONDRINA? 2013 Português
Revista: Intertexto (Uberaba)
Título Anoordem crescente Idioma
AUTOAVALIAÇÃO E AUTONOTAÇÃO: REFLEXÕES ACERCA DA IMPLEMENTAÇÃO DE UMA PRÁTICA AUTOAVALIATIVA E SUA CAPACIDADE DE PROMOVER A AUTOGESTÃO DA APRENDIZAGEM 2013 Português
Revista: Inter-ação (UFG. Online)
Título Anoordem crescente Idioma
A IMPORTÂNCIA DA LEITURA E AS CONCEPÇÕES DOS GRADUANDOS DO CURSO DE EXTENSÃO ?LEITURA E ESCRITA NA UNIVERSIDADE: UMA PRÁTICA TRANSFORMADORA? 2013 Português
Revista: Pesquiseduca
Título Anoordem crescente Idioma
A leitura e a escrita na Universidade 2013 Português
Revista: Revista Extendere
Título Anoordem crescente Idioma
TEORIA E PRÁTICA: UNIÃO SEM FRONTEIRAS ENTRE UNIVERSIDADE E ESCOLA BÁSICA EM BUSCA DE UMA PRÁXIS TRANSFORMADORA 2013 Português